4.
Presentera digitalt- Uppdrag
Powtoon, Plotagon, Quizlet
Picasa webalbum
Genomför något av ovanstående med sin grupp. Redovisas tillfälle 5.
5.
Till nästa gång
Historiepratarna
Digitalisering exempel
Arbete med uppdrag, samt redovisning.
Se :
Gå in och kika på och läs några inlägg från bloggarna.Historiepratarna
Digitalisering exempel
- Hur har lärarna i exemplen valt att arbeta med digitalt berättande?
- Upplever ni att de digitala verktygen använts på ett relevant sätt?
- Finns det ett tydligt pedagogiskt syfte?
- Vilka vinster/möjligheter har tekniken/arbetssättet medfört?
- Kan ni se några svårigheter med att arbeta på detta sätt?
- Vad skulle det kräva i form av teknik och kompetens? Finns denna teknik på skolan? Finns kompetensen i ert arbetslag/på skolan?
Fundera på vad för digitalt berättande arbete du/ni skulle kunna genomföra med era elever.
”Vi får det att funka” kp 3 till gång 6
6. Presentera digitalt
Digitalt berättande och bildredigering App-programtips, Tulayssida,
Digitalt berättande och bildredigering App-programtips, Tulayssida,
Bädda in böcker calameo, storybird, mystorybook, littlebird tales, bookcreator , storywheel etc
Till nästa gång genomfört digitalt berättande arbete med elever
Läs ”Vi får det att funka” Läs kp 14+4 till gång 6
7.Digital klassrumskommunikation
Delge varandra sitt arbete.
Fokus qr-koder efter önskemål..
Presentation av appar program såsom:
Padlet
Delge varandra sitt arbete.
Fokus qr-koder efter önskemål..
Presentation av appar program såsom:
Padlet
Skapa eget utifrån qr
”Vi får det att funka” kp 11+12 till gång 7
”Vi får det att funka” kp 11+12 till gång 7
8. Allmänna digitala apptips och program
Thinglink, todaysmeet, skype, mysteryskype, voto.se qr-koder, socrative, podcast app, mentimeter. Hur kan vi använda dessa-formativt
Källkritik
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar